dinsdag 23 oktober 2007

Welcome to South-Australia !

Zoals de titel het reeds zegt, ik ben heel aangekomen in Adelaide, South-Australia. Buiten het feit dat Henri 130dollar extra moest betalen om zijn bagage van 60kg over te vliegen, is alles goed verlopen. Hier is een uurverschil van 30min ten opzichte van SYDNEY. Nog steeds 7.5 uur verschil met Belgium dus. Na een vlucht van een 2tal uurtjes, zijn we met een busje naar het centrum van Adelaide gebracht. Dat busje heeft ons mooi voor de deur van ons hostel afgezet, dat we enkele dagen op voorhand hadden gecontacteerd.

Wat een verschil met BASE in Sydney. Veel kleiner hier, en een meer familiale sfeer. De hosts zijn heel erg persoonlijk en we kregen dan ook meteen een rondleiding in de charmante hostel. Free internet.. BBQ's op het balkon .. echt wel in orde hier. Adelaide ziet er op het eerste zicht wel leuk uit. Erg Europees uitzicht als je 't mij vraagt. Oke ik ben nu niet direct een cultuurkenner maar het valt me op. Nu .. Ben nog niet echt downtown geweest, naar dat zou vanavond wel eens goed kunnen.. Adelaide is aan de voet van Adelaide-Hills gesitueerd [Duh.] en dat levert echt prachtige landschappen op. Foto's volgen !

Bon, voor de mensen die denken dat ik hier alleen maar potten bier lig te drinken en sigaretten lig te smoren .. Here 's some news. . . Ik ga WWOOFing doen. Wat? WWOOFing i said! Dit staat voor 'Willing Workers On Organic Farms'. Vrij vertaald .. Vrijwilligerswerk op boerderijen dus. Je kan nu misschien wel denken .. hmm vrijwilligerswerkverdient toch niets. Dat klopt! Ik zal geen loonbriefje krijgen op het einde van de maand, maar wel een slaapplaats op de boerderij, 3 maaltijden per dag EN om niet te vergeten, ERVARING. Op een boerderij in Australia werkt ge immers niet voor de rest van u leven. Gewoon dat plattelandsleven ... tussen het groen ... spreekt me heel erg aan. Adelaide [en in feite heel South Australia] is DE wijnstreek van heel het land. De kans is dus vrij groot dat ik iets in die sector zal doen. Ik heb me dus lid gemaakt bij WWOOF, en heb zo een boek gekregen met een hele lijst adressen waar ik terecht kan. Heb er een paar afgebeld en zo zijn we terechtgekomen in de Adelaide Hills Wilderness Logde, ongeveer een 20min buiten het stad. Morgen mogen we al meteen langskomen en als het ons goed afgaat blijven we. Werk bestaat uit het voeden van dieren [koalas en kangeroos] in dat park, planten van 'groen' and helping with the camps. 'Currently installing swimmingpool and spa' stond er ook in die advertentie vermeld. Nu niet dat ik jullie jaloers wil maken hoor, want het is nog niet zeker of ze echt wel daar zouden blijven, maar we mochten alvast langskomen. Ik en Henri dus, want we gaan dit samen doen. Hebben een COUPLE MEMBERSHIP bij WWOOF dus zitten altijd samen op boerderij.

Dit zouden we dus een 5-6tal weken doen, als alles goed gaat. Hierna zouden we een auto huren en via The Great Ocean Road naar Melbourne rijden in een paar dagen. Maar dit is een beetje toekomstmuziek en verdere details blijven voorlopig toch lekker ... Geheim!

Ik hou jullie in elk geval zeker op de hoogte als er nieuws is over de boerderijtjes.

Groetjes uit South Australia.

Jelle.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

moet controleren:)

Anoniem zei

Thanks for ones marvelous posting! I definitely enjoyed reading it,
you will be a great author. I will be sure to bookmark your blog and will
eventually come back in the future. I want to encourage continue your great job,
have a nice day!

Feel free to visit my homepage: server for cardsharing