zondag 21 oktober 2007

Hi guys,

Heb nog even een paar foto's online gezet. Ben met Henri naar Manly Beach geweest gisteren. Weer met de ferry... Daar lekker in de zee gaan zwemmen en beetje op het stand liggen slapen. Na een paar uurtjes zijn we lekkere verse zalm gaan halen en vervolgens weer de ferry genomen tot aan ons hostel, wat trouwens prachtige foto's oplevert van de Harbour Bridge en het Opera House. Zalm was gewoon fantastisch [zeg nu nog eens dat mannen niet kunnen koken ...]. Die avond naar een feestje geweest in The Scary Canary. Bier ging weer rijkelijk binnen. Ook weer een paar toffe mensen leren kennen en toch wel goed geamuseerd. Tot om een uur of 2 toch, plots begonnen al die Jappen met elkaar te vechten en de ene Jap na den andere viel daar neer. Politie was er heel snel en het feestje was dus rap gedaan. De volgende dag heel de dag plat gelegen op mn bed... Op een dieet van mothilium en sparkling water. Beetje lang geslapen.

Nadat Henri beslist had om samen met mij naar Adelaide te gaan hebben we ons ticket georderd op internet. Vlucht op dinsdag 23oct. om 14.15. Dat is ongeveer een 2tal uurtjes vliegen. Adelaide ligt in South-Australia, en tussen kust en de outback. Aangezien het weer van de outback er vrij veel invloed op nalaat, is het daar verschikkelijk heet. Temperaturen tot 40graden +. Vanaf woensdag breng ik zeker verslag uit. Hebben al een weekje in een hostel gereserveerd daar. Aangezien Henri in Rose Bay [niet ver van Bondi Beach] woont moesten we eerst naar daar. Om tegen zijn Joods gastgezin te vertellen dat hij vertrekt. Aangezien het vrij laat was dat we daar aankwamen ben ik daar blijven slapen. Hadden wel toestemming gevraagd aan de vrouw des huizes. De volgende morgen worden we wakker met een boze telefoon, om te vertellen dat we onmiddelijk het huis moeten verlaten en dat het heel ongehoord is dat er iemand blijft slapen. We hadden nochthans de toestemming gevraagd maar ale bon. Wij dan onmiddelijk ons spullen pakken en van Rose Bay weer naar het Base-Hostel. Waar ik dus verblijf. Henri heeft hier nu ook een slaapplaats tot we naar Adelaide vertrekken. We stonden daar dus ineens op straat. Aangezien Henri hier al een 8tal maand in Australie is, had die al vrij veel bagage. En geen rugzak! Enkel 2 koffers op wieltjes. Die konden we dus van Rose Bay naar Kentstreet slepen. Elk een 30tal kg op onze rug en dan zo ne koffer.. en de hete zon op ons kopke. Met trein en bus en een heel stuk te voet. 3 meter voor de deur krakt dat wieltje toch wel af zeker..

Kato en Toos zijn zonet vertrokken naar Newcastle, met de trein. Als ik iets van hen verneem wordt dat hier ook wel in verwerkt. :-)

Groetjes !
Jelle

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heeeeey Jelle!! Al opgestaan nu en de boel ingeladen?

Ik was toch wel vergeten vertellen zeker dat daar in Base een goeie vriendin van mij zit?! En dat besef ik nu pas, nu dat jij vandaag vertrekt. Daaaamn!

Misschien ben je ze wel tegengekomen: Karen from Ireland?? Mocht je ze nog zien: doe haar veeeele groetjes from the belgian girl ;o)

En jij: Go and have FUN FUN FUN in da sun! Dedju, Jelle, ik krijg hier al heimwee... Nie normaal!

Jelle zei

Ali nu heb ik daar 10 dagen gezeten en da zegt ge me nu :p Heb ze niet gezien.

Ik ben dus net in Adelaide aangekomen en da staat me hier heel erg aan. Verslag volgt!