vrijdag 26 oktober 2007

Nothing but 90's

Vrijdagochtend. Na een vrij lange nachtrust uit mijn bed gekropen, en meteen douche in. Dagelijkse routine zeg maar. Ja, ik ben een propere jongen. Kort na de douche besloot ik te ontbijten. Alleen, want Henri was naar de fitness. Ik nam de halve baguette, die ik zou volsmeren met camembert van de avond ervoor, mee naar de keuken. Hmm geen kaas te bespreuren. Zelfs niet op de plaats in de koelkast waar ik deze had achtergelaten. Ik had geen zin om heel die koelkast te doorzoeken naar een stukje kaas van 65gram. Schoenen aangedaan en dan maar naar de bakker hier in't straat. Een paar donuts [alweer] en een soort koffiekoek met kokos, gevolgd door een lekkere cappuccino met chocoladepoeder.

Verder die dag, (schitterend weer) zijn we met de tram naar het openluchtzwenbad gereden. Tegen een uur of 2 arriveerden we daar en zijn er praktisch de hele namiddag gebleven. Lekker zonnen ... lekker zwemmen ... kortom, een echt vakantiegevoel! Tegen een uur of 6 's avonds begonnen we toch we een beetje honger te krijgen van al dat zwemmen, en we waren het er beide mee eens om terug naar het stad te gaan. Geen tram deze keer, maar een goeie, stevige wandeling. We wandelden langs het tramspoor weer naar het stad. Prachtige wandeling langs het park, waar we papegaaien en andere kleurrijke vogels in het wild tegenkwamen. We zijn naar FastaPasta geweest, en daar lieten we een paar lookbroodjes en een heerlijke spaghetti op ons afkomen. En smaken dat dat deed !

Na het eten, en na een paar uur te hebben geluierd in ons hostel, hadden we wel zin om een pintje te gaan drinken. Aangezien we niet echt een idee hadden, waar naartoe te gaan, zijn we binnen in de Hilton gaan vragen waar we hier een paar goede pubs konden vinden. De juffrouw achter de balie verwees ons vriendlijk naar een paar straten verder, waar we de ene pub na de andere tegenkwamen. Na een stuk of 2 pintjes in de eerst pub, zijn we toevallig in de Swish geraakt. www.swishbar.com om een beetje een idee te krijgen. Thema-avond : Nothing but 90's. Muziek zoals 'The Vengaboys','Aqua','The Spice Girls'en ander weinig spraakmakende artisten.. Daar zijn we tot een uur of 1 gebleven, en vervolgens terug naar ons hostel gegaan. Ik was doodop. Na een wandeling van een dik halfuurtje lag ik eindelijk rustig in m'n bed. Nuja, rustig is niet meteen het gepaste woord. Er was hier blijkbaar nen Braziliaan jarig en die zaten hier allemaal vrolijk lawaai te maken op hun terras. Geen rekening houdend met arme Belgjes die willen slapen. Nog even beetje muziek geluisterd, en uiteindelijk ook in slaap gevallen.

Verder wil ik ook graag meedelen dat Belgie hier als 2de is gefinished in de Solar Race. Nederland eindigde op de eerste plaats. Dit is een race van een slordige 3000km tussen auto's op zonne-energie. Dit van Darwin naar Adelaide, met aankomst op het Victoria Square. Een paar 100 meter verder woon ik dus. Ik heb er niet veel van opgevangen, maar er was vrij veel belangstelling van de nationale EN internationale pers. Ik las ergens dat er ook een cameraploeg van JIMTV in Adelaide was.

Deze morgend, zaterdag, opgestaan en naar Central Market geweest. Dit is een soort overdekte markt met allerlei kraampjes waar men fruit, vis en andere zaken verkoopt. Best wel gezellig om er rond te lopen. Ben er om 3 verse chocolade-croissants geweest, met een lekkere tas koffie. En mijn maag zit weer vol voor de komende uren. Half 3 ondertussen, Henri is alweer terug van de fitness, en we gaan eens tot aan de haven wandelen denk ik. Heel erg cloudy vandaag, maar erg doef. Gemakkelijk nog 30 graden.

Voila. Vergeet zeker niet naar de foto's te kijken!

Groetjes,

Jelle

1 opmerking:

Anoniem zei

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your jelle-downunder.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com