dinsdag 16 oktober 2007

Manly Beach and the strontvliegen

Vandaag een beetje den toerist uitgehangen. Moest er toch ook eens van komen. Vrij vroeg opgestaan, rond half 7 deze morgen. Ben al 2 dagen heel vroeg wakker en 's avonds vrij snel moe. Nog beetje last van jetlag denk ik... Doucheke genomen, een kommeke chocopops als ontbijt en dan ons een beetje klaargemaakt. Eerst naar die tourist info van Quantas, onze luchtvaartmaatischappij, om een schade claim in te dienen omwille van de verloren bagage. Zo hebben we toch $ 100 cash gekregen. Die heb ik meteen gespendeerd aan een surfshort een een cap. Dan weer onze wandeling verder gezet om naar het strand te gaan. Eerst een wandeling van een 20tal minuutjes tot aan de harbour. Daar zagen we da DE twee symbolen van Sydney. De Harbour Bridge en het Opera House. Als nen echte japanner een stuk of 30 fotos genomen waar er een paar in het fotohoekje staan. Vervolgens hebben we de ferry genomen tot in Manly beach. Na Bondi het meest bekende strand in Sydney. Gezellige sfeer daar. Na een 20tal minuutjes varen merk je echt niet meer dat je nog steeds in Sydney bent. Veel groen ... en een totaal andere sfeer.

Vliegen... vliegen , jongens nog aan toe. Eens toegekomen aan Manly is het niet meer te doen. Dat zit daar nu eens vol se ! Kon geen 2 minuten op het strand liggen zonder eens te schudden. Khad het me even beklaagd dat ik gene staart heb. Ma bon.. Na een paar uur op die grillplaat gelegen te hebben zijn we terug naar 'huis' gekeerd. Plots kreeg ik een telefoontje. 'Hi mate. Your backpack is waiting for you in our hostel'. Yeah..Finally!

Toegekomen, als ne kleine op die rugzak. Ik kreeg precies mijne kerstcadeau. Eidelijk terug een paar frisse spullen. Dan hebben we ons eten klaargemaakt. Kheb mijne bacon gebakken met een eitje en een stuk lookbrood erbij. Smaakte me enorm. Ik ben dan ook heer en meester in de keuken ... Daarna kwam Henri ons terug opzoeken en zijn we met ons 4 een pintje gaan drinken in Darling Harbour. Wel vrij kostelijk dus dat zal niet meer voor alle dagen zijn. 5dollar voor een pintje ... 7 dollar voor een wit wijntje... Nu net op het hostel, en ben echt heeel moe. Kga vlug nog even de foto's van vandaag erbij zetten en ik kruip onder mn deken. Slaapwel !

Jelle

1 opmerking:

jolientj zei

aah toerist

gij maakt der nogal dingen mee jong amai
goe bezig gij zunne lijkt mij wel tof en tzijn kei mooie foto's.
ale amuseer u nog e en laat in australiƫ eens zien wie dat de belgen zijn e hahah
xxx
jolien