dinsdag 6 november 2007

News out of the Adelaide Hills

Finally.. Heb hier eens een gaatje gevonden. Sorry guys. Ik heb hier letterlijk elke dag mijn handen vol. Zoals jullie weten zit ik nu in dat gastgezin voor de komende 3 weken. Om alles kort samen te vatten... het is hier PERFECT. Elke dag verloopt eigelijk een beetje in de zelfde volgorde ... Lets have a look ;

tussen 9 en 10AM ; Opstaan + heerlijk ontbijt (i prefer the musli with yoghurt and fresh orange juice)

Na het ontbijt, de keuken opruimen, gevolgd door het huis stofzuigen en de vloer dwijlen. Hierna even de vuilnisbakken leegmaken en compost wegdoen waar het hoort (op de composthoop!). Na deze taken binnenshuis, is het tijd om naar buiten te gaan. We starten met het voeden van de dieren. Cavia's, de kippen, katten en honden, 2 pony's, en dat was het zo een beetje. Indien nodig hun kot eens uitkuisen om de 2-3 dagen.

Na een half uurtje werk is het tijd om in de tuin te beginnen. Ik had al verteld dat dit domein van 4ha echt heel groot is ... dus ook veel werk te doen! Onkruid wieden, gras afrijden met een mini-tractor en "whipersnippen" zijn dagelijkse activiteiten. Dat laatste ... tja , ook een nieuw woord voor mij, is simpelweg gebruik maken van een kantmaaier.

Later in die dag, rondrijden met de aanhangwagen, om hout voor het kampvuur te verzamelen.

Jaja ! Een groot kampvuur staat ons te wachten aanstaande zaterdag! Dan is Jessy jarig. De oudste dochter.

Doet me er trouwens aan denken dat ik nog niemand heb voorgesteld. De vrouw des huizes ; Alison , al (denk ik) heel haar leven getrouwd met haar brave man , Peter! 2 kastaars van tienerdochters. Cassie (Cassandra) is 12 en Jess(ica) wordt er 16. Echt 2 schatten van kinderen ... De ene al meer in haar puberjaren als de andere. Ach wie is niet jong geweest?

Nog iets opmerkelijk? Ja! Vandaag ... toen we rustig hout aan het kappen waren (ja het was warm!) zag Henri daar plots een koala in de boom zitten.. Mijne eerste echte wilde koala gespot ! Eum.. ik heb m nog aangeraaakt ook. ZOo wild was m nu ook weer niet. Foto's volgen uiteraard ...

ZOo.. ik ga het hier bij laten want de mensen willen gaan slapen en kzit op hun kamer. Ik ga morge nog eens proberen terugkomen!

Cya guys

Geen opmerkingen: