woensdag 14 november 2007

It's gettin' hot !


G’day folks.

Allereerst, sorry, Sorry omdat ik niet meer zo regelmatig mijn blog update. Ik doe mijn best maar is niet altijd even gemakkelijk als je zo bij iemand thuis woont.

Verder is alles goed hoor. Afgelopen Zaterdag was het hier dus een verjaardagsfeestje van de dochter die 16 jaar oud werd. Al goed dat ze hier een vrij grote tuin hebben, ik zat hier tussen 200 klein mannen. Ale ja … als jongens van 16 jaar hier op de parking rijden in ‘n Ford 4.6l PickUp, dan lijken dat plots geen kindjes meer. Amerikaanse wetgeving hier dus, je mag hier rijden vanaf je 16 jaar en drinken vanaf 18 jarige leeftijd. Maar bon, die jongeren allemaal buiten… Was wel vrij gezellig. DJ’s waren er niet, gewoon een iPod aansluiten op een muziekinstallatie. Dat deed ik dus ook en liet even lekkere Belgische dance en elektro-muziek horen. Viel heel erg in de smaak! Dansvloer vol ! Was me al even snel bij de ouders gaan zetten, nadat we een uurtje als echte bodyguards toezicht moesten houden. Daar dronken we nog een flesje wijn, en vervolgens gingen we rond 4.30 naar bed. MOE !

De volgende morgen werdern we gewekt ! Jaja … om een uur of half 9 was het al van dat. We konden, samen met een 6-tal anderen die er blijven slapen waren, alles opkuisen in de tuin. Afval lag werkelijk OVERAL. Tuinlampen waren een voor een met de grond gelijk gemaakt, en de bierflesjes kon je ook niet ontwijken. 1156 flesjes hebben we uiteindelijk gevonden. Ja … we moesten ze tellen! Voor elk flesje kreeg Peter 5 dollar cent. Das toch mooi $50 aan flesjes. Na een paar uurtjes opruimen ging iedereen weer slapen. Het was intussen 15u geworden, en zijn toen blijven liggen tot een uur of 7 ‘s avonds.

Voor de rest bestaan de dagen nog steeds uit het uitvoeren van de zelfde taken. Gras afrijden, whippersnippen, hout sprokkelen, zwembad kuisen, guinneepigs, kippen en paarden eten geven, het huis schoon maken, de was doen, … Jaja. Ik weet hier altijd wel wat doen. ‘s Avonds kijken we meestal een filmpje uit de collectie hier. Tijdens de middag ook, tussen 13u en 16u komen we toch niet buiten. Het weer is hier eens gekeerd. Ja jongens. Op het weerbericht spreken ze hier van 32graden in Adelaide City, en 35graden rond Mt. Barker, waar wij (ongeveer) wonen. Op thermometer is dat gerust 39 … 40 graden. Echt BLOEDHEET en droog. ‘s Avonds koelt het dan weer heel snel af. Rond 20u is het niet meer dan 22graden. Echt ideaal dan. Ik probeer dan ook vaak laat te werken, tot een uur of 8 en ‘s middags gewoon in het zwembad luieren.

Peter & Alisson zijn voor 2 nachten op ‘verlof’ nu. Wij hebben een hele waslijst met taken gekregen. Gras afrijden rond heel het domein, onkruid wieden, paardenstal uitkuisen, nog wat rommel van het feestje opruimen, BBQ’s kuisen, noem maar op… Ook gedaan om tot 10.30u in ons bed te liggen. We moeten elke morgend Cassie & Jess naar school brengen. Rond 7.30u opstaan dus. Tegen dat we terug zijn, eerst ontbijten en dan tegen 9u buiten beginnen werken tot een uur of 1. Dan een beetje op’t gemak de keuken opruimen en dwijlbeurt geven aan de rest van het huis. Hierna ga ik nog een uurtje buiten werken (in principe veeel te warm nu… zeker meer dan 40graden) maar wat gedaan is, is gedaan. Dan tegen 14u nog eens int zwembad springen. Wel goed dat dat er is. Zwembad van 3 op 9m.

“Als de kat van huis is dansen de muizen” … Wie kent die uitdrukking niet? Wij maken daar geen misbruik van zelle. Maar die oudste dochter. Jongens toch. Om 7.30u zegt die tegen ons, "Oei , ik heb mn bus gemist en de volgende is pas om 11.30" En ze legt haar terug op haar zij en doet haar ogen weer dicht. Achja. See me care… Dat ze hare plan trekt ! Dan is ze maar te laat. Ale bon, normaal gaan die kinderen hier ALTIJD in uniform naar school en vandaag vond madam dat niet nodig. Met haar kort rokje en topje stapte ze in de gele Kia Getz, die ik als vervoermiddel gebruik. ‘Yeah , its casual day vandaag .. dus moet mijn uniform niet aandoen. (Ze zei dit wel int Engels wel te verstaan, maar ik schrijf dit mooi int NL, uit schrik dat mijn blog hier ook wordt gelezen he :p) Dat madam gaat spijbelen vandaag trek ik me alsmede ook niet erg aan. Ik moet haar naar de bushalte brengen… Zo gezegd , zo gedaan. Met de jongste hebben we geen problemen. Das tenminste een wijs kind.

Ale, ik ga nog wat gaan kantmaaien en gras afrijden. Dan siesta en dan beetje hout gaan kappen. In de late namiddag zit ik daar toch half in de schaduw. (‘t is daar maar 32graden)

Verder heb ik hier problemen om mijn fotoalbum aan te vullen. Ik ga hier dus een stuk of 5 fotos op mijn blog zelf zetten. (die koala is dus de wilde koala die ik ben tegengekomen)De rest komt later als ik op andere pc ben in MELBOURNE. Over Melbourne gesproken. Ik vertrek de 25ste met een huurauto van Europcar, samen met Henri en Famke. Famke is een meisje uit Nederland dat we in Adelaide hebben leren kennen. Zo delen we de kosten en de fun.











Voila. Hou ze warm daar in Belgie.. Hier is da in elk geval geen probleem

See y’all

Jelle

Geen opmerkingen: