maandag 26 november 2007

Great Ocean Road !

G'day!

Vanwaar ik nu schrijf ... ik kan het helaas niet zeggen. Ik het geen flauw idee hoe deze plaats heet. Geen gsm bereik of wat dan ook. Just the internet ! Ik begin bij het begin. Op zondag 25nov zijn we, zoals gepland, met de auto vertrokken van Adelaide naar Melbourne. De avond voorheen nog een klein kerst-afscheidsfeestje gehad bij de familie Masters waar ik toch bijna 4 weken heb gewoond. Lekker eten, champagne, gezellig samen kerstboom versieren etc. De volgende dag rugzak gepakt en naar Adelaide gereden. Peter bracht ons naar daar. Als afscheidscadeau hadden we een mooie broodrooster gekocht aangezien we die enkele dagen voorheen hadden 'opgeblazen'. Anyway ... Alles gaat heel goed tot nu toe ! Ik en Henri wisselen elk uur de plaats van bestuurder af. We hebben een nieuwe Mitsibutshi Outlander die benzine drinkt zoals ik soms pintjes drink. Gisterenavond net voor een groot natuurpark halt gehouden op daar in de auto te slapen ergens langs de kant van de weg, op een truckparking. Buiten ons was er niemand aanwezig dus was wel tof. Vrij ongemakkelijk in de auto geslapen en de volgende ochtend, vandaag dus, terug vertrokken. Na een prachtige tocht door de Grampions, het grootste natuurpark van de staat Victoria, koers gezet naar Warnambool, een echt surf-stadje, waar de Great Ocean Road begint. DE meeste spectaculaire autoroute ter wereld zoals hier beschreven. En kan het niet ontkennen. Prachtige rotsformaties, eindeloze wegen , ge weet gewoon niet waar eerst kijken. De Must see's zijn dan de 12 Apostles en andere mooie dingen. Voor wie dit als Chinees klinkt, moet dit zeker eens op GOOGLE opzoeken. Fotos zullen het wel duidelijk maken.

We zitten nu op ongeveer een 40km van Apollo Bay, de volgende stad. We waren dus op zoek naar eten en een slaapplaats waar we onze auto konden parkeren. In de eerste lokale pub werden we als 3 goden in Frankrijk onthaald. Keuken was gesloten, maar ze boden ons nog een lekkere portie fish n chips aan. Een van de klanten daar had een youth hostel die nu wel gesloten was zei hij, maar voor 20dollar mochten we daar overnachten. Eens aangekomen ... dit is gewoon een huis. Waar ik nu op de PC zit en waar Henri nu tv zit te kijken. Die man zit nu verder pinten te drinken in de pub op 500m hier vandaan. Ik heb dus geen Flaauw idee waar ik nu ben. Anyway, ik heb een betere slaapplaats dan in de auto en een douchke zal ook eens deugd doen.

Als ik meer tijd heb in Melbourne, komen mijn volgende foto's erop. Heb er vandaag 98 getrokken dus kzal mijn werk hebben. Great Ocean Road is een succes ! Morgen nog een 5 tal uurtjes onderweg maar Melbourne. Voorheen zouden we een geleide wandeling gaan maken door het regenwoud niet ver van hier.

Ik ga hier mijn VB'ke nog opdrinken en gaan slapen!

See ya .

Geen opmerkingen: