dinsdag 27 november 2007

Melbourne!

Voila. Ik ben heel in Melbourne geraakt. De auto ook trouwens. De rit was echt wel vermoeidend, vooral de laatste dag, maar echt heel erg prachtig. Ik schrijf nu vanuit een internet-cafe in Franklin street, Melbourne. De weg van Apollo-Bay naar Melbourne vond ik persoonlijk het mooist. Een eindeloze weg tussen de bergen en de oceaan. De foto's kom ik een van de volgende dag wel op m'n blog zetten. Hou u alvast goed vast... ze zijn prachtig ! In Apollo-Bay, een klein surfstadje aan de kust, troffen we een Belgische chocoladewinkel. Het uithangbord 'Chocolatier Goossens - Antwerpen' trok meteen onze aandacht. De persoon in het dessertenhuis , bleek van Leuven te zijn. Een korte babbel, gevolgd door een lekkere (Belgische) chocolademelk. En smaken dat dat deed. We slapen nu in 'The Arthouse'. Een vrij gezellige hostel met een punk-scene om U tegen te zeggen.. 't Zit daar vol me van die mannen. Maar wel heel erg vriendelijk en zeker niet de slechtste slaapplaats.

Die avond zijn we een pintje gaan drinken en hadden we afgesproken met PJ & Thomas, 2 gasten van West-Vlaanderen. Toffe avond gehad ! Een paar cafekes bezocht en beetje door Melbourne gewandeld. Ik heb me vandaag ook eens goe kunnen uitslapen. Doet wel eens deugd, terug dat 'vakantiegevoel' hebben. Ik heb 3,5 weken gewerkt en nu ga ik terug een dag of 7 de toerist uithangen. Dan misschien uitkijken naar een job hier in Melbourne voor een 3-tal weken, ach, ik weet het nog niet. Ik zou naar Nieuw-Zeeland willen, maar weet nog niet wanneer. Voor of na nieuwjaar? Hier ben ik nog niet helemaal uit. Anyway, ik ga hier nog een beetje door de winkelstraat lopen. Melbourne is echt wel een toffe stad ! Weer zo'n Europees uiterlijk en heel veel mensen op't straat. Pak drukker dan in Adelaide! Wat het weer betreft ... op z'n Ozzies he , veel te warm ;-)

Ciao.

Jelle

Geen opmerkingen: