maandag 31 december 2007

Happy new year ! ! !

1 Januari, 2008, 14.40u.

Terwijl de meeste Belgskes daar nog flink aan het feesten zijn, zit mijn werkdag er net op. Ben rond een uur of half 11 deze morgend begonnen, aan mijn laatste werkdag in de shop.

Gisterenavond dus ook oudejaarsavond gevierd, (en ja .. Nieuw-Zeeland is een van de eerste landen waar het nieuwe jaar begint) op het strand. Met een paar kennissen van de familie, een kampvuur, marchmellows, vuurwerk, ... Kortom, echt een heel gezellig sfeer. Geeft niet echt een nieuwjaarsgevoel,zoals we dat in Belgie kennen, maar toch wel heel speciaal. Op Tata-Beach heb ik een 22tal kampvuurtjes geteld. 't Zat er dus goed vol! Kiwi's wachten dus niet tot 12uur om het vuurwerk af te steken, maar da gaat gewoon de hele avond door vanaf het donker is, toch iets wat me opviel :)

Rond een uur of 1 was het hier dan ook al gedaan. De echte feestjes zoals wij ze kennen, zijn te vinden in de dichtsbijzijnde stadjes zoals Takaka, Motueka, enz.. In Pohara (recht tegenover de winkel) was er wel een optreden van .. Elvis !

De dag voorheen op een vrij grappige wijze nog een paar mensen van Antwerpen in de shop tegen gekomen. Ze kwamen naar de kassa met 2 six-packs Stella Artois. 'Now thats the good beer!' zei ik. "Yeah we know.. we live in Belgium". Toen ik in het Vlaams begon wisten ze niet direct wat ze moesten denken. Best wel grappig. Een kort babbelke int Vlaams doet wel eens deugd dan, en grappig als al die andere mensen en mn collega's zo'n ogen trekken van "what the hell is he talking about?"

Vandaag dus mn laatste dag in de shop denk ik, over 2 dagen vertrek ik hier! Heb hier hier echt een paar toffe collega's, en een paar Kiwi's leren kennen, dus kga ze best wel missen, maar bon. Morgen mn rugzak pakken,(en das nen hoop werk!) en een beetje genieten van mn laaste dag zie! Ik kijk er niet echt naar uit om al die airport-stress weer te beleven, maar laten we hopen dat alles goed meevalt deze keer. Eerst van Nelson naar Christchurch, dan van Christchurch naar Melbourne, van daar naar Sydney, van Sydney naar Singapore, van Singapore naar London (... zucht...) en van Londen naar Brussel. (Ale... ale ze me weer niet over Canada sturen tenminste :) )Moet donderdag om 5u smorgens in Christchurch airport zijn, dus vermoedelijk blijf ik de nacht van woensdag op donderdag wel in de luchthaven slapen. Slaapzak op de grond en ik slaap!

'k Ga naart strand ! Tis een lekker weertje, 't zonneke schijnt en een 25tal graden! Meer moet da ni zijn. Alst laag tij is, is da echt prachtig , een paar stranden hier vandaan. Water is maar 0.5m diep, zo ver ge kunt kijken, allemaal kleine zandeilandtjes, echt fantastisch!

Volgend bericht waarschijnlijk uit Melbourne denk ik. Tot de volgende !

En voor ik het vergeet,

Aan al mijn trouwe lezers, een fantastisch 2008 toegewenst !

Geen opmerkingen: