zondag 9 december 2007

Kia Ora !

Of 'Hallo' ... in de Maori-taal.

En jaja... De Maori's wonen in .. NIEUW-ZEELAND.

Na lang niets van mij te hebben laten horen (waarvoor mijn excuses.. maar das ni altijd simpel, geloof me) ben ik sinds 2 december in New-Zealand. Heb op een 'rapke' mijn vlucht vanuit Melbourne naar Christchurch geboekt, nadat ik van een goede vriend uit Belgie te horen kreeg dat ik bij zijn zoon kon logeren.

Na een vlucht van een 3-tal uurtjes kwam ik in Christchruch aan, waarna ik een vlucht had richting Nelson. Een stadje in het noorden van het Zuid-Eiland. Daar heb ik de eerste nacht doorgebracht bij vrienden van Serge, de persoon waar ik nu ben dus. De volgende dag werd ik door hem opgepikt. Momenteel woon ik dus bij Serge, samen met zijn vriendin en dochtertje, in Golden Bay, op Tata-Beach. Ongeveer een tiental km van Takaka, en zo goed als in het ABEL TASMAN-national park. Onvoorstelbaar mooi. Ongetwijfeld een van de mooiste plaatsen die ik al gezien heb op aarde. Mijn kamer is gelegen op een 12tal meter van Tata-Beach. Een prachtig gouden strand, omringd door rotsen, palmbomen en eilandjes. Als ik in mijn bed lig hoor ik het geruis van de zee, en daar wordt ik smorgens ook door gewekt. Kortom ... Topattractie van mijn reis tot nu toe. Ongelooflijk vriendelijke mensen waar ik bij woon. Onvoorstelbaar hoe gastvriendelijk iemand kan zijn. Lekker eten, Hoegaarden (jaja !), Mayonaise (eindelijk...) ... noem naar op.

Ben net terug thuisgekomen na een 4daagse tocht met de auto naar Christchruch. Kerstinkopen voor de kleine enz ... dan nog 1 nachtje naar Kaikoura geweest. Deze morgen een boottocht gedaan op de oceaan... Whalespotting! Zo een beesten ... die walvissen. Fotos volgen vanaf dat het mogelijk is. Heb er nog een 450tal die op blog moeten vroeg of laat ! :)

Vanaf morgen werkvisa aanvrage voor nieuwzeeland en beginnen werken tot nieuwjaar. Dan terug naar Melb. rond 4januari en vervolgens ga ik naar Tasmania. Door deze onvergetelijke reis naar Nieuw-Zeeland, en om andere reden, ga ik mijn trip SERIEUS inkorten. Tegen begin Februari ben ik weer in België!

Ik moet afronden, zo gauw ik kan breng ik terug een verslag uit.

Groetjes..
Jelle

1 opmerking:

yannick zei

ah homie,

hoe zit da daar aan den andere kant van de wereld.. dacht ga de jelle nog is ne message sture é lang geleden da ik ou nog gehoord hem.. en trouwens als ge der een lekker kipke tegekomt breng ma mee é ge weet dak da nooit erg vind ;)
wanneer komde juist trg dan zet ik al een pintje klaar aan den toog in brasserie é want ge ga wa moete vertelle dan ze :D
tss grof ofnie normaal zat ik nou in de berge lekker te chille op de sneeuw en zit hier in brugge de student probere te zijn...
wa nou nie echt goe lukt heb al meer op mijn kot lekker stoned gewist dan da ik de les zit :D

alle man hou ze goe ginder é
c ya next year @ brasserie