zondag 20 januari 2008

De laatste uren ...

... in Australie heb ik me zeker nog niet verveeld! Woensdag ben ik met Thomas naar de Australian Open geweest. Rond een uur of 11 vertrokken, en weer terug thuis rond 20u. Naar alle mogelijke Belgische matches gaan kijken. O. Rochus, Kristof Vliegen en Xavier Malisse. Henin speelde als eerste rond 10u, en die match hebben we dus niet gehaald. Best wel plezant ! Tussen een dozijn andere Belgen zitten, was weer eens even geleden. Mensen van Gent, Zele, het Antwerpse, de Kempen, en een hoopje Walen. Al die Belgen hadden verloren, op uitzondering van Henin natuurlijk.

Verder gaat alles hier zijn gewone gangetje. Ik begin me hier meer en meer thuis te voelen, maar kijk toch uit om weer voet op Belgische bodem te zetten. Melbourne is echt een fantastische stad. In totaal heb ik een 4-tal weken in Melbourne gezeten, en na een tijdje voel je je hier echt een beetje "Local". Toestisten komen de weg vragen, welke trams ze moeten nemen. Als je daar dan op kan antwoorden geeft dat wel een goed gevoel. Heb hier ook een klein (Irish) stamcafeke, waar de Guinness rijkelijk binnengaat, onder het motto "Australian for Genius". Zoals ik zei, je begint na een tijdje echt locals te kennen, en das echt wel tof. Dezelfde mensen terugzien op cafe, net zoals thuis enz.

Gisteren een kleine Belgische reunie gehouden. PJ & Thomas uit West-Vlaanderen, Pieter uit Sint-Truiden, Marijke uit Antwerpen en Philippe, ook iemand uit het Antwerpse. Samen een goeie pint gaan drinken en een toffe avond gehad! Verder staat er niet veel speciaals meer op het programma. Een paar souveniers gaan halen, morgen al op het gemak mijn rugzak organiseren, en dinsdag ook niet veel uitsteken denk ik. PJ & Thomas brengen me rond een uur of 3 naar de luchthaven.

Ik ga straks nog (voor de laatste keer) naar The Drunken Poet. Dat Iers cafetje waar over ik sprak. Nog eens salut gaan zeggen se.

Cya guys..

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Jelle,

was fijn je te ontmoeten, hopelijk was het afscheid niet te zwaar.
Je bent een toffe knul. En hopelijk zien we je nog wel een keertje terug.
als je zin hebt mag je me altijd schrijven, geen probleem. En als je nog eens in down under komt moet je ons zeker komen opzoeken he.
Allez maat, ik wens je nog het allerbeste en tot ziens zou ik zeggen.

Groetjes

petermunn1@aapt.net.au

Peter en Andrea

Anoniem zei

WELKOM THUIS JELLE !!!
Freya zal supergelukkig zijn en jij bent zo veel ervaringen rijker !

vriendelijke groeten
Mevr. De Kegel

P.S. Ik had toch nog voor de zon gekozen als je ziet wat een miezerig weer het hier is...pff

Anoniem zei

Ik kwam even langs en wou niet weggaan zonder een berichtje na te laten.

groetjes uit Canada

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.

Anoniem zei

waarom niet:)

Anoniem zei

My friend and I were recently talking about how modern society has evolved to become so integrated with technology. Reading this post makes me think back to that discussion we had, and just how inseparable from electronics we have all become.

I don't mean this in a bad way, of course! Societal concerns aside... I just hope that as the price of memory falls, the possibility of transferring our brains onto a digital medium becomes a true reality. It's a fantasy that I dream about almost every day.

(Submitted by Nintendo DS running [url=http://crystalguo.vox.com/library/post/how-does-the-r4i-or-r4-work.html]R4i[/url] Net10)

Anoniem zei

Hoi iedereen,

Ik heb jelle-downunder.blogspot.com gevonden via Google.
Deze site ziet er goed en fijn uit!
Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke applicatie heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog kaal uit. :(

Bedankt

Groetjes vanuit A'dam
Willy

Hanne zei

Zo leuk om terug te lezen. Ik heb ook zo een mooie herinneringen aan m'n vrijwilligerswerk in Australiƫ via www.jobstop.be. Hele mooie tijden!